Va suna cunoscut expresia? Ma gandesc ca, da.

Problema cu dulciurile a fost pentru mine poate cea mai mare piedica in evolutia starii mele de sanatate. Poate si pentru tine!

Bineinteles ca sunt  informata de dulciurile sanatoase. Am citit tone de carti. Stiu retete. Unele le-am descoperit personal, altele le-am combinat.

Stiam cat de nociv este zaharul. Stiam cat de nociva este faina alba si uleiurile de floarea soarelui rafinate, margarina.

Sigur stii si tu aceste lucruri.

So what? Si ce daca stiam asta? Omul pana nu ajunge la pat nu se lasa. Nu vrea sa auda, nu vrea sa vada. Mai bine ia repede un remediu cica naturist si ii trece stomacul, capul, lipsa de energie si altele.

Azi tii regim, maine mananci si bei, deh ca romanul.

Este mai usor asa, decat sa-ti schimbi stilul de viata.

Si totusi aceste oscilatii (putin bun, mult rau) la care noi ne supunem organismul este foarte periculoasa. Pentru inceput ar fi un pas enorm sa ajungi la “mult bun” si “putin rau”.

Credinta ca suntem imuni, sau tineri este o pacaleala. Ne mintim . Poate pe moment nu avem nimic, dar in timp se acumuleaza toxine, care pot face ravagii in organism.

Stiind toate aceastea, ce crezi, ca am facut numai prajituri sanatoase? Da de unde?

Cat de greu se schimba obiceiurile gresite!

M-am tot gandit! Ce se intampla? De ce nu am vointa? De ce nu fac ceea ce stiu?

Si atunci am avut o revelatie, pe care vreau sa v-o impartasesc.

Problema era lipsa de organizare si o strategie pe care sa o aplic in mod consecvent si bineinteles actiunea. Foloseste o agenda sau o hartie pe care s-o lipesti in bucatarie sau orice altceva te-ar putea ajuta.

Strategia de marca este bineinteles aplicarea pasilor mici.

Stiam ca functioneaza pentru ca aplicasem aceasta strategie a pasilor mici pentru alte alimente nocive. I-a venit randul inca odata.

Pasii pe care i-am facut si cred ca ti-ar folosi si tie:

1. Primul pas este sa nu mai amani si  sa cumperi cateva ingrediente. Hotaraste o zi. Exemplu: cand iei banii.

Unele de la plafar, unele de la super-market, de la piata, sau de pe net. Daca nu ai, e musai sa-ti cumperi si cateva casolete, cutiute, borcanase care mai de care mai dragute si colorateJ

Asta am facut si eu, trecand triumfatoare pe langa prajiturile si pateurile apetisante.

Mai jos o sa-ti dau o lista de cateva bunuturi.

2. Al doilea pas este sa asezi frumos in camara ta ingredientele.

Pentru ca am reusit sa fac un prim pas, eram mult mai dispusa si energica sa fac si al doilea pas.

Am alocat  in camara si in frigider un spatiu special si am numit-o “ zona cu energie”.

Am asezat ingredientele in caserole, le-am pus etichete si a iesit o zona de energie foarte colorata si evident eram incantata si mandra de opera mea.

3. Al treilea pas: gasirea unei retete in functie de ingredientele pe care le ai sau de ce nu, sa testezi si sa-ti pui in functiune creativitatea facand o reteta personala. Niciodata nu pot sa fac o reteta cap-coada. Tot timpul trebuie sa improvizez din diferite motive, ori nu am toate ingredientele necesare, ori nu-mi place ceva. Important este , ca imi ies f.bune si familia ma apreciaza.

Te gandesti, o pui pe hartie si astepti rabdatoare sa o pui in aplicare tot intr-o zi hotarata.

Un mic truc pe care il folosesc in cursul saptamanii este sa am o caserola in geanta cu fructe uscate si seminte. Imi dau energie si-mi trece pofta de dulce.

4. Ultimul pas: aplicarea retetei

Daca ai ajuns pana aici nu este pacat sa nu duci la bun sfarsit acest proiect? Crezi ca exagerez cand spun proiect?

Ce este cel mai important pentru tine?

Poti duce la implinire celelalte proiecte daca nu esti sanatos?

Deci sanatatea este cel mai de pret proiect din viata noastra.

Deci, sa incepem!

Cand ai stabilit ziua, te gandesti cu placere la reteta sanatoasa pe care urmeaza sa o faci si dai pur si simplu la o parte simtamintele negative care vin de-a valma cu tot cu pofte bineinteles.

Poti sa alegi gandurile pe care le ai. Trebuie doar sa-ti dai voie sa faci asta (cum zice unul din mentorii mei) .

Reteta pe care am facut-o eu in week-end ti-o impartasesc si tie. Eu am avut pofta de o crema de cacao la pahar. Este foarte simpla si se face in cateva minute.

(Inainte o faceam acasa, binecunoscuta sarlota)

Ingrediente:

  • 1 cana hrisca se pune la inmuiat intr-un bol
  • 1 mana de stafide si 4-5 smochine se pun si ele la inmuiat in acelasi bol
  • 1 cana de caju ( sau seminte floarea soarelui)
  • 1 lingurita de unt de cocos
  • 1lingura de cacao organica (si mai sanatoasa este pudra de roscove)

Am pus ingredientele in blender si a iesit o crema de toata frumusetea.

Am pus-o in pahare ornand-o cu visine deasupra.

Am savurat-o, toata familia , dar cel mai tare a fost senzatia ca am reusit. Ne-am satisfacut pofta de dulce si nici nu ne-am chinuit. Totul a fost usor si distractiv.

Nu mai spun de aprecierile de rigoareJ.

Daca aveti glicemia la limita puteti reduce cantitatea fructelor uscate. Daca aveti diabet, ca indulcitor se poate folosi pulbere din planta Stevia Rebaudiana, care are rol de a regla glicemia. La noi in Romania a aparut de foarte putin timp. Este folosita cu succes de dr. Gillian McKeith in clinica care o conduce in Londra.

Pentru cei care se tem de amidon, cereala hrisca nu contine amidon.

Cateva cuvinte despre Stevie.

  • Stevia contine substante dulci(glicozide) care nu sunt metabolizate de organismul uman, fiind astfel eliminate fara ca vreo calorie sa fie absorbita. Deci stevia nu ingrasa.
  • Ea mai contine si proteine, fibre, fosfor, fier, carbohidrati, zinc, calciu, fosfor, potasiu, magneziu si vitaminele A si C.
  • Contrar a ceea ce face zaharul privind inmultirea bacteriilor nesanatoase si a ciupercilor care pot infecta organismul, stevia nu favorizeaza inmultirea acestora.
  • Echilibreaza nivelul zaharului in sange si evita oscilatiile hipoglicemiei.
  • Actioneaza ca un diuretic natural
  • Scade oboseala mental si fizica
  • Echilibreaza digestia
  • Regleaza presiunea sangelui si ajuta la pierderea in greutate
  • Ajuta la scaderea poftei de dulciuri

Pentru cei ce sunt la inceput vreau sa va spun despre cat de nociv este zaharul. Este un prim pas important sa te informezi.

Stiti ca  zaharul este un drog? Se mai numeste si “moartea alba”.

Acum nu vreau sa-ti spun foarte multe pentru ca merita un articol special.

Important este sa intelegi ce pericole te pasc.

  • Cauzeaza crestere in greutate, carii dentare si hipoglicemie
  • Contribuie la aparitia indigestiei, tulburarilor intestinale
  • La copii, deficit de atentie si hiperactivitate
  • Produce mucus in organism
  • Favorizeaza infectiile cu fungi sau bacterii

Ceea ce este foarte important este ca zaharul aduce aciditate mare in organism. Acesta lupta din rasputeri sa alcalinizeze sangele(pH 7,365) si atunci Calciu este scos din oase. Calciul este un metal alcalin. Nu numai zaharul aciduleaza corpul, dar despre asta in alte articole.

Atentie parinti! Printre altele, zaharul fura calciul din oase.

Si acum lista pe care ti-am promis-o:

  •     Hrisca
  •     Diverse soiuri  nuci dupa buget
  •     Fructe uscate
  •     Unt de cocos
  •     Pudra de roscove
  •     Fulgi ovaz
  •     Seminte in
  •     Seminte floarea soarelui
  •     Tarate fine
  •     Grau spelta
  •     Soia boabe nemodificata genetic
  •     Pudra de roscove
  •    Fructe proaspete

Nu este mare lista, mai poate fi chiar redusa in functie de bugetul tau.

Draga prieten, nu mai amana! Fa primul pas si du-te la cumparat de alimente valoroase!

Succes si sper ca ti-a folosit si te astept sa-mi spui cum ai reusit sa mai faci un pas inspre sanatatea ta sau ce dificultati ai avut, daca ai trecut sau nu peste ele .

 

 

 

 

Categories: Retete vindecatoare

One Response so far.

  1. Madryt says:

    I relish, cause I found exactly what I was taking a look for. You have ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye


  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Popular Posts

Mic dejun-alternativ

  Aceste alternative au plecat de la o problema pe care ...

Investitii mici, ben

  Ti-am povestit cum incercam sa aflu ce boala ma secatuia ...

IARBA VERDE...DE ACA

  Nu vreau sa repet ceea ce multi promotori ai sanatatii ...

Ti-a furat un hot di

Voi incepe pentru tine si o serie de articole despre ...

Am pofta de ceva dul

  Va suna cunoscut expresia? Ma gandesc ca, da. Problema cu dulciurile ...